Welkom op de website van Petanqueclub Maaseik vzw

Hier vindt u alle informatie over onze vereniging, de activiteitenkalenders, spelregels van jeu de boules, uitslagen van onze  toernooien en competities, inschrijvingsformulieren voor onze toernooien, foto’s van onze activiteiten.

En de mogelijkheden voor een leuke middag of avond via het (Inschrijfformulier dagje uit),
en natuurlijk  onze sponsors!

Ons eerst volgende toernooi is (geen licentie verplicht) Promotie Doubletten Toernooi: Zondag 17 juni, gelijk met het Vlaams kampioenschap gemengde doubletten.

Zie de  Promotie Doubletten Toernooi
Inschrijven doe je via het Inschrijf Formulier Maaseiker Weekend.

Het volgende toernooi is op 14 juli,
Het Open Maaseiker doubletten Kampioenschap.

Daarna: is het 3 dagen lang durende toernooi 10-11 en 12 augustus :

Het internationale Maaseiker Petanque Weekend 2018
Belgie-Nederland-Israel-Noorwegen-Oostenrijk-Engeland-Luxemburg-Frankrijk-Monaco-Slovenie-Ukraine-Duitsland

Openingsuren PC Maaseik

Lun, Ven
Mar, Jeu
Uniquement sur rendez-vous
Mer, Sam
Fermé
Lid worden?

Breng eens  geheel vrijblijvend een bezoek aan PC Maaseik, en maak daar kennis met petanquen,
en met onze vereniging aan Amigo Domein Koningin Astridlaan 91 te Maaseik.

Voordelen als lid van onze vereniging zijn:

Met uw lidmaatschap gaat u deel uitmaken van de vereniging,
waarbij u tijdens de clubavonden kunt spelen met en tegen andere leden,
 en waarbij gezelligheid voorop staat!

Met voldoende training en begeleiding, waarin u de kneepjes van het petanque onder de knie  krijgt.

Wilt u deelnemen aan een competitie of andere wedstrijden, dan is clubkleding verplicht.
Natuurlijk zorgt onze vereniging er voor dat u deze clubkleding kunt aanschaffen.

Als lid van onze petanque vereniging bent u automatisch lid van de Belgische Jeu de Boules Bond.
 Daarnaast ontvangt u ook ons clubblad ‘Sportmagazijn Petanque’.
Voor meer informatie kunt u terecht bij het bestuur van PC Maaseik’.

Petanque Ballen?
Misschien heeft u al eens jeu de boules gespeeld, en heeft u eigen boules.
U zult snel ontdekken dat het met wedstrijd boules veel prettiger en beter te spelen is.
Tijdens de aanloop periode stelt de vereniging u daarom boules ter beschikking.

Hiermee kunt u mee oefenen en welke boules (qua grootte en gewicht) u het beste bevallen.
 Zo voorkomt u en wij dat u later de verkeerde boules gaat aanschaffen.
Bij onze trainer (Geert Peers) kunt u informatie krijgen over spelregels, speeltechniek en speelmateriaal.

Lid worden ?
Meldt u via telefoon, e-mail of tijdens een clubavond bij het bestuur (zie de pagina Bestuur PC Maaseik).
Na een gesprek met een van de bestuurders gaat u enkele weken gezellig meespelen op de clubavonden.

Als u besluit om lid te worden? .
Vraag dan naar het inschrijfformulier,  vul het in en lever dat tezamen met een pasfoto in bij het bestuur. PC Maaseik